メイの記録 Ⅱ

情報戦サバイバル

自由勝手に振る舞う反マスク派達に戦々恐々とする人々:米国裏事情

医療機関が感染予防のためのマスク着用義務を放棄したのは、馬鹿げている。」
ニューヨーク在住のオーストラリア人科学者、ラッキートラン博士

luckytran

It’s ridiculous that healthcare has abandoned requiring masks for infection control.


エクムクロウリンさんの投稿
神に誓って言いますが、この国の人々が、他人の健康を危険に晒しても全く構わないと決めつけているやり方には、もう、うんざりしています。

子供を連れて緊急治療を受けていたところ(またしても)、女性がマスクを付けずに入ってきて、受付で「私は新型コロナウイルスに感染していると思います」と言いました。ロビーには老人や幼児がいっぱい。激怒です。

ecmclaughlin

I swear to God I am so sick of the way people in this country have decided it’s perfectly fine to jeopardize the health of others.
At urgent care with a kid (again) and a woman walked right in, unmasked, all the way to the desk, and said “I think I have Covid.” Elderly folks and toddlers all over the lobby. Enraging.

 

もしみんなのためにさんの投稿
症状がないのにマスクをしてもらうのが難しいことは解りますが、病気の場合にはマスク着用を「お願い」すべき筋合いのものではありません…永久に! 気分が悪い場合、または症状がある場合は、今もこれからもマスクを着用して下さい。

ifallforeveryone
I get it, it’s hard to get people to mask up without symptoms, but it should not be any kind of “ask” for people to put one on if they are sick… in perpetuity! If you don’t feel well, or you have symptoms, now and forever put on a mask.

 

ぐるぐるジェンさんのン投稿

スタッフが彼女にマスクを渡して、それを着用するように主張してほしいと思います。まともな思考ができない人達もいます。

gyratingjen
I hope the staff handed her a mask and insist she out it on. Some people have mush for brains.

 

hamsterofborgさんの投稿
ここの、自分で受診する救急外来は、空咳したり咳き込む人達で一杯です。その中にマスク着用者は一人も居ませんでした、スタッフでさえも。

「咳が出る方はマスクをご着用ください」と指定した待合所は空でした。

hamsterofborg
 walk-in clinic here, full of people hacking and coughing, not a single person inside with a mask on - not even staff. The "please take a mask if you have a cough" station, empty. It's especially nice that the waiting area for the lab is in the same spot, so almost everyone who comes through the building for healthcare can get as much exposure as possible.

 

 mmudrow1さんの投稿
私は食料品店で働いていますが、昨日、10代の息子を連れた女性が顧客サービスデスクにやって来ました。明らかに体調が悪そうで、マスクもしていませんでした。彼らは私に、新型コロナウイルス検査はどこかを尋ね、家族が新型コロナウイルスに感染しているので、二人が感染していないことを確認する必要があると言いました…なんてことだ?! 気づいていないのか、気にしていないのか🤷‍♀️。残念ながら、このようなことは常に起きます。

mmudrow1
I work at a grocery store and a woman with her teenage son came up to the customer service desk yesterday, very clearly sick and with no masks on. They asked me where the COVID tests were and said that their family has COVID and they had to make sure that they didn’t…WTF?! Either oblivious or they don’t care 🤷‍♀️. This stuff, unfortunately, happens all of the time.


rebeccab.359さんの投稿

私はN95マスクを着用しないで医療機関に行く事はありません。救急病院の待合室でマスクをせずに咳をしている人を見たことがあります。私は移動し、スタッフに私の番が来たら教えてくれるように頼みました。

rebeccab.359
I don’t go in a medical facility without n95 mask on. I have seen people in waiting room of urgent care coughing without masks. I move and tell staff to come get me down the hall once it’s my turn.


shadetreaderさんの投稿

だから私は毎日、仕事中にマスクをせざるをえません。私は殺される前に、この最悪な国から逃げなければなりません。

 shadetreader
This is why I am doomed to stay masked every day at work. I need to flee this s-hole country before it k!lls me.

 

 kelseycombeさんの投稿
これです。 2021年7月、私は妊娠9ヶ月でした。私の生後20ヶ月の息子が転んで眉を切ってしまいました。彼は大出血していました。夫と私は、彼を救急外来に連れて行っても安全かどうかを判断する必要がありました。文字通り。息子はマスクを着用できる年齢ではなかったのです。結局、私たちは行くことになり、夫は息子と一緒に外で待っていましたが、私はできるだけ、他の人達から離れてマスクをして院内で待っていました。ある女性がマスクせずに入ってきて、「コロナに感染して息ができない」と叫びながら倒れたました。まるで冗談みたいです。

 kelseycombe
THIS. In July 2021 I was 9 months pregnant. My 20 month old fell and cut his eyebrow open. He was bleeding a lot. My husband and I had to decide if it was safe to take him to the ER or not. Literally. He wasn’t old enough to wear a mask. We ended up going and my husband waited outside with him while I waited inside as far away from others as I could, masked. A woman walked in, unmasked, and collapsed yelling “I have Covid and I can’t breathe”. Like are you kidding me.

 

 kelseycombeさんの投稿
私はここに座って、そのことを思い出して怒りに震えています。そして、このような事例は、他にもたくさんありました。なんてことでしょう。

kelseycombe
I’m sitting here shaking with rage remembering it. And there were so many other instances like this. What the hell

 

 kelseycombeさんの投稿
その日の写真があります。それはとても恐ろしく、私たちは生後20か月の息子(そしてお腹の子は9か月)の世話をすることに、とても無力だと感じました。
 kelseycombe
I have photos from that day. It was so terrifying and we felt so helpless to take care of our 20 month old (and unborn 9 month old in my belly).

 

以上、Threadsでの投稿です。

中には、マスク着用を守っている医療機関もあって、ラッキーだと言う人もいますが、日本とは大違いの医療機関が多々あるようです。

しかし日本にも、反ワクチン、反マスクの医院があり、放任状態です。

それどころか、日本中の医療機関に拡大させようとしているようです。