命の記録(メイの記録)

感銘を受けたこと・世界情勢・情報戦サバイバル

ドナルド・トランプの危機管理と、残されたトラウマ

カリフォルニア大学バークレー校教授で元労働長官のロバート・ライヒ氏(フォロワー 51万人)が、4月4日、Threads に投稿していました。

 

Robert Reich   UC Berkeley professor, former Secretary of Labor


rbreich 2024/04/04
4年前の今日、CDC(アメリカ疾病予防管理センター)は、新型コロナウイルスの感染拡大を避けるために、すべてのアメリカ人に公共の場でマスクを着用するよう勧告しました。
トランプ大統領は、マスクの着用を拒否すると即座に発表し、不必要なことに、マスク着用を党派間の対立問題に変え、回避できた無数の死を招きました。
rbreich 2024/04/04
Four years ago today, the CDC advised all Americans to wear masks in public to avoid spreading covid.
Trump immediately announced he would refuse to wear one, needlessly turning masking into a divisive partisan issue and contributing to countless avoidable deaths.

 

それに寄せられた、様々なコメントです。

 

それだけでなく、FOXニュースは、人々が接種によって病気になったり死亡したりしていると報じました。そのため、義理の妹は、接種を受ければ死ぬと確信していました。家族の多くがワクチン接種を受けて、彼女を説得しようとしましたが、彼女はFOXニュースを引用して拒否しました。彼女は結局、新型コロナウイルスに感染し死亡しました。コロナウイルスは彼女の肺を破壊しました。彼女は69歳で、非喫煙者でした。

mtmidwest1

Not only that but Fox News reported on people getting sick or dying from the shot. So my sister-in-law was convinced she would die if she got the shot. While many in the family got the shots and tried to convince her she refused citing Fox News. She ended up getting COVID and died. It destroyed her lungs. She was 69. A non-smoker.

 

私は、養護施設で父のベッド脇に完全防護服を着て座り、父が息を呑むような恐ろしい死を遂げるのを見守っていて、その間、廊下ではテレビの中のオレンジ色のモンスター(トランプ)が「それ(コロナ)は奇跡のようにイースターまでに消えるだろう」と宣言し、人々に買い物に行くよう促していたことを決して忘れない。トランプの嘘は、ものすごい数の人々を殺し、そして彼は私の父を殺した。私は、決して許さない。

serena.fox

I will never forget sitting in full PPE at my father’s bedside at nursing home, watching him die a horrible, gasping death, while down the hall that orange monster on TV was proclaiming “It will be gone by Easter, like a miracle,” and urging people to go shopping.
Trump’s lies killed thousands, and he killed my father. I will never forgive.

 

医療従事者の生活を、更に困難にしました。😞

marogez

Made life harder for the medical staff.😞

 

メディアが決して指摘しなかったことは、彼(トランプ)がすべての反マスク派を個人的に扇動したことだ。彼らがマスクのことを彼に話したとき、彼は着用した自分が愚かに見えると思い、彼の虚栄心のせいで、国全体が不必要な死を被らなければならなかった。

picassokat

The one thing the media never pointed out was that he personally incited all of the anti-mask. When they told him about the masks, he thought he looked stupid wearing a max, so the whole country had to suffer needless death, because of his vanity.

 

彼が大統領在任中に行った最悪の行為の一つであり、それは多くのことを物語っている。

hey_fletch
One of the worst things he did during his presidency, and that’s saying a lot.

 


なぜ彼はマガ(メイク・アメリカ・グレイト・アゲイン)マスクを1枚20ドルで売らなかったのか、私には決して理解できない。

 ljmitak

I will never understand why he didn't sell Maga masks for 20 bucks a pop.

 

彼は悪い大統領を遙かに超えている…。彼は悪の人間だ!!

generalgregory1

He is far beyond a bad president…. He’s a bad human being!!

 

良い時代だなー。なんと多くの国民が、あっという間に忘れてしまったことだろう。この愚か者が再び担当する政権は災難であることの多くの理由の一つを。
そして、そう、私たち現実の医師にとっては、多くのPTSD (心的外傷後ストレス障害)である。

darthdrpete

Good times. How quickly so many citizens forgot that this is one of the Many reasons another administration with this fool in charge would be disastrous. And yes lots of PTSD for us actual doctors